Service (level) management


Complexe IT-omgevingen

Een moderne IT-omgeving wordt veelal gekenmerkt door een hoge mate van heterogeniteit en complexiteit. Ten eerste bestaat de IT-infrastructuur zelf gewoonlijk uit een groot aantal hardware-, software- en netwerkcomponenten van uiteenlopende leveranciers. Ten tweede zijn het beheer van deze componenten en de verantwoordelijkheden voor de met behulp van deze middelen gerealiseerde IT-services vaak bij diverse interne en externe partijen belegd. Onduidelijkheden in de belegging van deze taken kunnen de operationele processen ernstig verstoren, en uiteindelijk zelfs de continuïteit van de organisatie in gevaar brengen.

Eenduidig belegde verantwoordelijkheden

De kwaliteit van IT-services kan pas worden gewaarborgd wanneer alle taken en verantwoordelijkheden op elk niveau van de serviceverlening voor iedere betrokken partij nauwkeurig zijn belegd. Dit impliceert dat alle aspecten van de IT-services met betrekking tot iedere laag van het OSI-model eenduidig moeten zijn vastgelegd. Dit levert de leverancier van IT-services de volgende voordelen op:

Voor de afnemer van de IT-services resulteert dit in onderstaande voordelen:

In een geordende IT-omgeving zijn de inrichting van het IT-beheer, de afspraken over de te leveren services en de bewaking van de kwaliteit van de geleverde services dan ook op geïntegreerde wijze gedocumenteerd.

Services MicroText

Inzake het beheer van IT-omgevingen levert MicroText diensten voor het - conform ITIL - afbakenen, afstemmen, vastleggen en onderhouden van de documenten die betrekking hebben op de service delivery- en service support-processen. Daarnaast ondersteunt MicroText organisaties bij het opstellen en onderhouden van de documenten waarin de afspraken tussen leverancier en afnemer over de serviceverlening worden vastgelegd, zoals contracten, SLA's (Service Level Agreements) en SPS's (Service Provision Statements).

Projectbeschrijving

Meer informatie?

Voor meer informatie neemt u contact op met

MicroText
Tenerifestraat 62
1060 TJ Amsterdam
Telefoon 020 - 693 09 01
Mobiel 06 22 66 17 62
Directeur/partner: Giesje Wouters
Directeur/partner: Flip Spiekerman

U kunt uw reactie per e-mail sturen naar microtext@xs4all.nl

| Home | IT Documentation Services | Gebruikersdocumentatie | Technische documentatie | Service (level) management | Kwaliteitszorg | Document management | Promotiemateriaal |
© MicroText, 2001.