Brochures voor IT-producten en -services
Brochureteksten voor IT-producten en -services bevatten vaak een
hoog gehalte aan technische details en IT-jargon. Daar is niets
mis mee zolang het gaat om informatiemateriaal bestemd voor technici.
Wanneer dergelijke teksten echter bedoeld zijn om potentiële
klanten te overtuigen, dan schieten ze hun doel voorbij. Immers:
techneuten zijn zelden beslissers.
Effectief marketingmateriaal sluit nauw aan op de beoogde doelgroep.
Bij het ontwikkelen van IT-teksten die bedoeld zijn om van prospects
klanten te maken, dient er rekening mee te worden gehouden dat
managers met beslissingsbevoegdheid gewoonlijk hooguit over een
generalistische automatiseringskennis beschikken. Zo'n doelgroep
moet dan ook worden aangesproken op de wijze waarop IT-middelen
kunnen bijdragen aan een efficiënte en toekomstvaste verbetering
van de bedrijfsvoering.
MicroText heeft grote ervaring met het naadloos afstemmen van
commerciële IT-teksten op een lezersgroep van bedrijfsmanagers.
Hierbij wordt technische informatie op begrijpelijke wijze gepresenteerd
binnen een context van business opportunities. Op dit gebied levert
MicroText ontwikkel-, ondersteunings- en redactieservices.
Middels onze zorgvuldig geselecteerde partners kunnen wij bovendien
de vormgeving en het drukproces voor u verzorgen, zodat u verzekerd
bent van hoogwaardige en effectieve IT-brochures.
Internet-sites
Veel websites bevatten lange blokken tekst die integraal uit papieren
promotiemateriaal zijn overgenomen. Andere worden juist gedomineerd
door een overdaad aan schijnbaar ongerelateerde plaatjes. Vaak
ook wordt met een overdaad aan hyperlinks slechts een gering aantal
doorschakelmogelijkheden naar andere pagina's gerealiseerd.
Een succesvolle Internet-site bevat daarentegen een goed gedoseerde
mix van bondige informatie met een eenduidige stijl, ondersteunende
afbeeldingen, en een overzichtelijke en eenduidige functionaliteit.
Tevens dienen de opgenomen teksten niet te technisch van aard
te zijn, zodat ze goed aansluiten bij de voor dit medium karakteristieke
brede doelgroep.
MicroText heeft expertise met het ontwerpen, onderhouden en redigeren van website-teksten. Dankzij onze vaste partners staan
wij tevens garant voor een uitstekende vormgeving en functionaliteit
van uw site.
IT-offertes
De continuïteit van elke onderneming staat of valt met het
verwerven van orders. Offreren vormt dan ook vaak de belangrijkste
niet-kernactiviteit van een bedrijf. Toch is het gebruikelijk
dat IT-offertes in korte tijd worden samengesteld uit heterogene
bijdragen van uiteenlopende medewerkers. Bij het opstellen van
IT-offertes wordt er bovendien zelden rekening mee gehouden dat
deze aan klantzijde meestal door zowel materiedeskundigen als
generalisten worden beoordeeld.
In een kansrijke offerte wordt uiteraard tegen een scherpe prijs
een goede oplossing voor het probleem van de potentiële klant
aangeboden. Daarnaast is het van belang dat de offerte feilloos
aansluit bij de vraagstelling van de klant, een consistente en
voor ieder type beoordelaar inzichtelijke presentatie van de oplossing
bevat, eenduidig beschrijft wat wel en wat niet binnen de prijsstelling
valt, en overzichtelijk is vormgegeven.
Mede dankzij de ondersteuningsservices van MicroText bij het vervaardigen
van teksten voor, requests for tender, proposals en offertes,
hebben onze klanten talloze orders verworven.
Voor meer informatie neemt u contact op met
MicroText
Tenerifestraat 62
1060 TJ Amsterdam
Telefoon 020 - 693 09 01
Mobiel 06 22 66 17 62
Directeur/partner: Giesje Wouters
Directeur/partner: Flip Spiekerman
U kunt uw reactie per e-mail sturen naar microtext@xs4all.nl