Promotiemateriaal


Brochures voor IT-producten en -services

Brochureteksten voor IT-producten en -services bevatten vaak een hoog gehalte aan technische details en IT-jargon. Daar is niets mis mee zolang het gaat om informatiemateriaal bestemd voor technici. Wanneer dergelijke teksten echter bedoeld zijn om potentiële klanten te overtuigen, dan schieten ze hun doel voorbij. Immers: techneuten zijn zelden beslissers.

Effectief marketingmateriaal sluit nauw aan op de beoogde doelgroep. Bij het ontwikkelen van IT-teksten die bedoeld zijn om van prospects klanten te maken, dient er rekening mee te worden gehouden dat managers met beslissingsbevoegdheid gewoonlijk hooguit over een generalistische automatiseringskennis beschikken. Zo'n doelgroep moet dan ook worden aangesproken op de wijze waarop IT-middelen kunnen bijdragen aan een efficiënte en toekomstvaste verbetering van de bedrijfsvoering.

MicroText heeft grote ervaring met het naadloos afstemmen van commerciële IT-teksten op een lezersgroep van bedrijfsmanagers. Hierbij wordt technische informatie op begrijpelijke wijze gepresenteerd binnen een context van business opportunities. Op dit gebied levert MicroText ontwikkel-, ondersteunings- en redactieservices. Middels onze zorgvuldig geselecteerde partners kunnen wij bovendien de vormgeving en het drukproces voor u verzorgen, zodat u verzekerd bent van hoogwaardige en effectieve IT-brochures.

Internet-sites

Veel websites bevatten lange blokken tekst die integraal uit papieren promotiemateriaal zijn overgenomen. Andere worden juist gedomineerd door een overdaad aan schijnbaar ongerelateerde plaatjes. Vaak ook wordt met een overdaad aan hyperlinks slechts een gering aantal doorschakelmogelijkheden naar andere pagina's gerealiseerd.

Een succesvolle Internet-site bevat daarentegen een goed gedoseerde mix van bondige informatie met een eenduidige stijl, ondersteunende afbeeldingen, en een overzichtelijke en eenduidige functionaliteit. Tevens dienen de opgenomen teksten niet te technisch van aard te zijn, zodat ze goed aansluiten bij de voor dit medium karakteristieke brede doelgroep.

MicroText heeft expertise met het ontwerpen, onderhouden en redigeren van website-teksten. Dankzij onze vaste partners staan wij tevens garant voor een uitstekende vormgeving en functionaliteit van uw site.

IT-offertes

De continuïteit van elke onderneming staat of valt met het verwerven van orders. Offreren vormt dan ook vaak de belangrijkste niet-kernactiviteit van een bedrijf. Toch is het gebruikelijk dat IT-offertes in korte tijd worden samengesteld uit heterogene bijdragen van uiteenlopende medewerkers. Bij het opstellen van IT-offertes wordt er bovendien zelden rekening mee gehouden dat deze aan klantzijde meestal door zowel materiedeskundigen als generalisten worden beoordeeld.

In een kansrijke offerte wordt uiteraard tegen een scherpe prijs een goede oplossing voor het probleem van de potentiële klant aangeboden. Daarnaast is het van belang dat de offerte feilloos aansluit bij de vraagstelling van de klant, een consistente en voor ieder type beoordelaar inzichtelijke presentatie van de oplossing bevat, eenduidig beschrijft wat wel en wat niet binnen de prijsstelling valt, en overzichtelijk is vormgegeven.

Mede dankzij de ondersteuningsservices van MicroText bij het vervaardigen van teksten voor, requests for tender, proposals en offertes, hebben onze klanten talloze orders verworven.

Projectbeschrijving

Meer informatie?

Voor meer informatie neemt u contact op met

MicroText
Tenerifestraat 62
1060 TJ Amsterdam
Telefoon 020 - 693 09 01
Mobiel 06 22 66 17 62
Directeur/partner: Giesje Wouters
Directeur/partner: Flip Spiekerman

U kunt uw reactie per e-mail sturen naar microtext@xs4all.nl

| Home | IT Documentation Services | Gebruikersdocumentatie | Technische documentatie | Service (level) management | Kwaliteitszorg | Document management | Promotiemateriaal |
© MicroText, 2001.