Service management

Een financiële afdeling van een van de grootste banken van Nederland benaderde MicroText met de vraag om de technische, functionele en applicatieve beheerprocessen met betrekking tot een voor de ondersteuning van de derivatenhandel gebruikte applicatie te reorganiseren en beschrijven.

De door MicroText aangetroffen situatie werd gekenmerkt door een ondoorzichtige scheiding en een grotendeels ontbrekende beschrijving van de diverse beheertaken.

Naar aanleiding van een intensieve afstemming tussen MicroText en de betrokken beheerders werden de bestaande en benodigde beheertaken geïnventariseerd, geclassificeerd conform het OSI-model, geordend volgens ITIL en opnieuw belegd. Aan de hand van een door MicroText ontwikkeld en grotendeels vooringevuld processjabloon beschreef iedere beheerder onder intensieve begeleiding de bij hem belegde taken tot op procedureniveau. Na een controle-, correctie- en redactieslag, en een doorlooptijd van in totaal twaalf weken, resulteerde een set van zeven service management-procesbeschrijvingen.

Nadat deze processen waren geïmplementeerd, verliep het beheer op een voor alle betrokken partijen inzichtelijke en bevredigende wijze. Bovendien werd voor het eerst sinds jaren een positieve beoordeling behaald bij de interne EDP-audit.

Meer informatie?

Voor meer informatie neemt u contact op met

MicroText
Tenerifestraat 62
1060 TJ Amsterdam
Telefoon 020 - 693 09 01
Mobiel 06 22 66 17 62
Directeur/partner: Giesje Wouters
Directeur/partner: Flip Spiekerman

U kunt uw reactie per e-mail sturen naar microtext@xs4all.nl

| Home | IT Documentation Services | Gebruikersdocumentatie | Technische documentatie | Service (level) management | Kwaliteitszorg | Document management | Promotiemateriaal |
© MicroText, 2001.