Een financiële afdeling van een van de grootste banken van
Nederland benaderde MicroText met de vraag om de technische, functionele
en applicatieve beheerprocessen met betrekking tot een voor de
ondersteuning van de derivatenhandel gebruikte applicatie te reorganiseren
en beschrijven.
De door MicroText aangetroffen situatie werd gekenmerkt door een
ondoorzichtige scheiding en een grotendeels ontbrekende beschrijving
van de diverse beheertaken.
Naar aanleiding van een intensieve afstemming tussen MicroText
en de betrokken beheerders werden de bestaande en benodigde beheertaken
geïnventariseerd, geclassificeerd conform het OSI-model,
geordend volgens ITIL en opnieuw belegd. Aan de hand van een door
MicroText ontwikkeld en grotendeels vooringevuld processjabloon
beschreef iedere beheerder onder intensieve begeleiding de bij
hem belegde taken tot op procedureniveau. Na een controle-, correctie-
en redactieslag, en een doorlooptijd van in totaal twaalf weken,
resulteerde een set van zeven service management-procesbeschrijvingen.
Nadat deze processen waren geïmplementeerd, verliep het beheer
op een voor alle betrokken partijen inzichtelijke en bevredigende
wijze. Bovendien werd voor het eerst sinds jaren een positieve
beoordeling behaald bij de interne EDP-audit.
Voor meer informatie neemt u contact op met
MicroText
Tenerifestraat 62
1060 TJ Amsterdam
Telefoon 020 - 693 09 01
Mobiel 06 22 66 17 62
Directeur/partner: Giesje Wouters
Directeur/partner: Flip Spiekerman
U kunt uw reactie per e-mail sturen naar microtext@xs4all.nl