Structuren voor ontsluiten bedrijfsinformatie

Een divisie van een grote leverancier van IT-producten en -services verzocht MicroText een elektronisch archief op te zetten, en dit in te vullen met gebruiksklare Engels- en Nederlandstalige blokken bedrijfsinformatie. Dit archief was bedoeld ter ondersteuning van het ontwikkelen van de veelal zeer uitvoerige offertes van de leverancier.

Aangezien MicroText al eerder een project inzake bedrijfsinformatie voor deze klant had uitgevoerd, was zij betrekkelijk goed op de hoogte met de actualiteit en vindplaatsen van de bij de klant aanwezige informatie.

In korte tijd werd een dubbele structuur voor het tweetalige archief opgezet. Vervolgens werd in twaalf weken de relevante bedrijfsinformatie geactualiseerd, in logische tekstblokken opgedeeld, geredigeerd, vertaald, naar onderwerp en bestandsformaat geordend, en in de identieke archiefstructuren ondergebracht. Tevens stelde MicroText onderhoudsprocedures op, zodat de klant in de toekomst zelfstandig het archief kon onderhouden.

Het tweetalige archief bleek het samenstellen van offertes dermate goed te ondersteunen, dat MicroText door een andere divisie van de IT-leverancier gevraagd werd een vergelijkbaar archief voor haar bedrijfsinformatie in te richten.

Procedures voor document management

Bij een van de grootste Nederlandse banken bestond behoefte aan hulpmiddelen ter ondersteuning van het zelfstandig ontwikkelen en onderhouden van beheerdocumentatie en -procesbeschrijvingen.

Na het verwerven van deze opdracht heeft MicroText eerst geïnventariseerd welke sjablonen en standaardpakketten de klant voor het ontwikkelen van deze documenten gebruikte, in welke mate de verantwoordelijke functionarissen deze hulpmiddelen beheersten, en welke beheerdocumenten het meest verouderd waren.

Vervolgens optimaliseerde MicroText de document- en processjablonen, en stelde procedures op voor het ontwikkelen en onderhouden van de beheerdocumentatie. Hierbij werd op werkinstructieniveau rekening gehouden met het geconstateerde pakketkennisniveau van de betrokkenen. Met behulp van deze procedures, en onder begeleiding van MicroText, actualiseerden de desbetreffende functionarissen aansluitend de meest verouderde beheerdocumentatie. Aan de hand van de hierbij gesignaleerde knelpunten perfectioneerde MicroText ten slotte de door haar opgestelde procedures.

Tot nu toe blijkt deze klant in staat om aan de hand van de door MicroText opgeleverde procedures geheel zelfstandig bestaande beheerdocumenten te onderhouden, en nieuwe te ontwikkelen.

Meer informatie?

Voor meer informatie neemt u contact op met

MicroText
Tenerifestraat 62
1060 TJ Amsterdam
Telefoon 020 - 693 09 01
Mobiel 06 22 66 17 62
Directeur/partner: Giesje Wouters
Directeur/partner: Flip Spiekerman

U kunt uw reactie per e-mail sturen naar microtext@xs4all.nl

| Home | IT Documentation Services | Gebruikersdocumentatie | Technische documentatie | Service (level) management | Kwaliteitszorg | Document management | Promotiemateriaal |
© MicroText, 2001.